پاولو کریلنکو، رئیس اداره نظامی منطقه دونتسک مدعی شد که نیروهای روسیه در حال تغییر تاکتیک هستند، اما شهر محاصره‌شده ماریوپل همچنان در کنترل اوکراین است.

ماریوپل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، کریلنکو گفت که پس از تصرف شهر کرمینا در منطقه لوهانسک، نیروهای روسیه به دنبال پیشروی به سمت کراماتورسک و اسلوویانسک در بخش شمالی منطقه دونتسک هستند.

بمباران و حملات موشکی مداوم به سمت شهرهای مارینکا و آودیوکا و حمله به جنوب به سمت ماریوپل برای بستن حلقه محاصره صورت گرفته است.

او گفت که نیروهای اوکراینی تحت بمباران شدید به دفاع از ماریوپل ادامه می‌دهند و در برخی از خیابان‌ها درگیری تانک‌ها وجود دارد، اما پرچم اوکراین بر فراز شهر در اهتزاز است.

کریلنکو گفت: «روس‌ها در حال تغییر تاکتیک است. دلیلش این است که متحمل تلفات از نظر توپخانه سنگین، از نظر تسلیحات و همچنین پرسنل شده‌اند. این تلفات توسط خود روسیه احساس می‌شود و  یک واقعیت غیرقابل انکار است. بنابراین، آنها مجبور هستند از نظر نحوه استفاده از نیروی خود مقرون به‌صرفه‌تر عمل کنند و باید بر روی مناطق خاصی در مناطق دونتسک و لوهانسک تمرکز کنند تا مزیت استراتژیک به‌دست آورند.»

او افزود: «با این حال، ما قصد داریم حمله آنها را ناکام بگذاریم. انجام این کار دشوار است، اما ما قصد انجام آن را داریم. برای این کار، ما به کمک شرکای غربی خود نیاز داریم. ما فقط درخواست می‌کنیم که این کمک‌ها سریع‌تر و با حجم بیشتر برسد.»

سخنان کریلنکو درحالی مطرح می‌شود که بندر ماریوپ تقریبا به‌طور کامل در کنترل نیروهای روسیه قرار دارد و مدافعان اوکراینی طبق اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های مختلف، در کارخانه فولاد آزوفستال مشغول مقاومت هستند.

کد خبر 671055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha